Forrige

FAQ- Ofte Stillede Spørgsmål

 

Vores produkter:

Hvordan vælger jeg den rigtige lampe, eller finder den henvisning jeg har brug for?
Hvor kan jeg finde Osram / Sylvannia?
Hvordan vælger jeg det rigtige lysstofrør?
Hvilke garantibetingelser har de lamper, jeg bestiller?

Betingelser og regler for betaling: 

Hvordan betaler jeg for mine indkøb?
Hvorfor er det ikke muligt at betale med check?
Jeg er en virksomhed; kan jeg drage fordel af tariffer eller gunstige betalingsbetingelser?
Hvordan får jeg min regning?

Sporing af kontrol før afsendelse:

Hvor hurtigt bliver min produkter sendt?
Hvordan kan jeg spore min ordre før levering?
Status for min ordre "afventer betaling"/”pending”?
Status for min ordre "under behandling"/”processing”?
Status for min ordre "Afsluttet", hvorfor modtager jeg ikke noget?
Jeg ønsker at annullere min bestilling, hvordan?

Fragt og kundeservice: 

Hvorfor er forsendelsesomkostningerne 90 DKK?
Hvordan finder jeg mine tidligere ordrer og fakturaer?
Hvad hvis mine lamper er gået itu ved ankomsten?
Hvad hvis jeg har bestilt de forkerte lamper, eller de i sidste ende ikke var dem jeg havde brug for?
Hvad er jeres leveringstider?
Hvad hvis leveringstiden forekommer mig usædvanligt langsom?
Hvad hvis jeg lavede en fejl i den leveringsadresse, som er vist på min ordre?
Hvad hvis de produkter som jeg modtog, ikke svarer til hvad jeg har bestilt?
Leverer I til Grønland og Færøerne?



Vores produkter:

Hvordan vælger jeg den rigtige lampe, eller finder den henvisning jeg har brug for?
Med mere end 1500 produkter på vores hjemmeside forstår vi, at det ikke altid er let at navigere rundt. Men vores kundeservice er altid klar til at rådgive dig om det produkt der passer bedst til dine behov. For at gøre dette, bedes du bruge vores e-mail-adresse: info@lyskilderdirekte.dk eller kontaktformularen som du finder under afsnittet kontakt (vores e-mail bliver svaret hele dagen fra 9:00 til 17:00). Du kan også benytte vores telefoniske kundeservice, men i afhængig af dit spørgsmål, vil vi ikke altid være i stand til at svare dig på et minut, så det er bedre at kontakte os først via e-mail - Her kan du eventuelt skrive at du vil ringes op af vores medarbejdere. 
Tilbage til toppen

Hvor kan jeg finde Osram / Sylvannia?
- Som anført i afsnittet ”om lyskilderdirekte.dk”, er vores logistikcenter og salgsafdeling placeret i Holland, nær det historiske hovedkvarter Philips. Vi anbefaler derfor ofte Philips-produkter, da vi har et tæt samarbejde med leverandøren. Osram fanen ligger under vores logo, og her kan du finde de mest gængse lyskilder af mærket Osram. Mere generelt kan du finde de fleste lamper af Osram svarende til de eksisterende referencer på Philips. Vi fører ikke Sylvania.
- Hvis du ikke er i stand til at finde det rigtige produkt, er du velkommen til at kontakte os via vores e-mail-adresse: info@lyskilderdireke.dk eller bruge kontaktformularen som findes under afsnittet kontakt. (vores e-mail bliver svaret hele dagen fra 9:00 til 17:00). Du kan også benytte vores telefoniske kundeservice, men i henhold til dit spørgsmål, vil vi ikke altid være i stand til at svare dig på et minut, så det er bedre at kontakte os først via e-mail - Her kan du eventuelt skrive at du vil ringes op af vores medarbejdere. 
Tilbage til toppen

Hvordan vælger jeg det rigtige lysstofrør?
- Den første ting du skal overveje, når du vælger et lysstofrør eller kompakte lysstofrør med separat strømforsyning, er den effekt (i watt) du ønsker. Denne er direkte koblet til længden, dvs. at der ved en bestemt længde eller størrelse på røret også er en helt specifik effekt. Desuden er de armaturer, som driver disse lyskilder designet til at fungere med en defineret effekt. Den anden vigtige faktor du skal overveje, er farvekoden som er på tre cifre (f.eks. 827, 840, 942). Det første ciffer svarer til den klasse Color Rendering Index (CRI) af det lys, der udsendes af lampen, 9 er det maksimale. De sidste to cifre svarer til farvetemperatur, udtrykt i hundrede grader Kelvin: 27 svarer til 2700 ° K. For mere information, kontakt venligst vores kundeservice via e-mail: info@lyskilderdirekte.dk (vores e-mail bliver svaret hele dagen fra 9:00 til 17:00), eller på telefon 89880971.

Tilbage til toppen
 
Hvilke garantibetingelser har de lamper, jeg bestiller? 
- Se under fanen ”Garanti” nederst på siden. Du kan finde alle oplysninger om den garanti, der gælder for Philips. De betingelser der anvendes af Philips i nogle lamper, afhænger af producentens garanti til transformeren som bruges til at strømforsyne lamperne.
Tilbage til toppen



Betingelser og regler for betaling:

Hvordan betaler jeg for mine indkøb?
- Gå til vores side "Betaling". Vi benytter Adyen til at styre vores online betalinger. De garanterer sikker betaling online. Du kan se mere om hvilke betalingsmuligheder du har under ”betaling”, heriblandt hvordan du som virksomhed nemmest kan betale for dine varer. 
Tilbage til toppen

Hvorfor er det ikke muligt at betale med check?
- Som anført i afsnittet ”om lyskilderdirekte.dk”, er vores logistikcenter og salgsafdeling placeret i Holland, så vi kan ikke få udbetalt checks ved danske banker.
Tilbage til toppen

Jeg er en virksomhed: kan jeg drage fordel af tariffer eller gunstige betalingsbetingelser?
- Når du betaler kan du vælge "Betaling inden 14 dage". Det betyder at vi laver et creditcheck, og efterfølgende sender vi dine varer og en faktura, som du eller din virksomhed betaler inden 14 dage. 
- Vores priser gælder for virksomheder og forbrugere. Alle produkters pris er beregnet og tilgængelige direkte på vores hjemmeside. For større ordrer, kan du kontakte os direkte for at modtage et skræddersyet tilbud. Du kan kontakte os via vores e-mail-adresse: info@lyskilderdirekte.dk eller benytte kontaktformularen som findes under afsnittet ”kontakt”.
Tilbage til toppen

Hvordan får jeg min regning?
- Når din ordre er bekræftet og vi har registreret din indbetaling, vil du modtage en email bekræftelse fra os med en faktura. Du kan også kontakte os til enhver tid, hvis du vil modtage en kopi pr. e-mail.
Tilbage til toppen


Sporing af kontrol før afsendelse:

Hvor hurtigt bliver min produkter sendt?
- Vores leveringstid for de enkelte produkt er anført under produktsiderne på vores hjemmeside. De mest almindelige produkter er generelt afsendt inden for 1 arbejdsdag, de andre inden for 6 dage. Disse tider er vejledende, da vores leveringstider er direkte afhængige af udbuddet fra Philips. Det kan hænde at Philips har leveringsproblemer, hvorfor res forsendelser kan være forsinkede - i de tilfælde forsøger vi altid at finde en tilsvarende eller bedre løsning, der passer dig.
Tilbage til toppen

Hvordan kan jeg spore min ordre før levering?
- Hvis du har oprettet en konto, kan du altid logge ind på din konto for at se status på dine ordrer. Hvis du ikke har oprettet en konto, og har bestilt som gæst, kan du kontakte os hver dag fra 9:00 til 17:00 på telefon 89880971 for at forhøre dig om status på din ordre. Hav dit ordrenummer, referencenummer eller fakturanummer klar, så vi hurtigst og bedst muligt kan hjælpe dig.
Tilbage til toppen

Status for min ordre "afventer betaling"/”pending”?
- Betalingerne bliver ikke registreret straks. Afhængigt af hvilken betalingsmetode du vælger, kan det tage op til en time før betalingen er valideret af vores system. Hvis du vælger at betale via bankoverførsel, kan det tage nogle dage afhængigt af hvilken bank du har. I dette tilfælde kan du sende os en bekræftigelse på indbetalingen fra banken pr. E-mail. Hvis din ordrestatus efter 24 timer (5 dage for betalinger ved bankoverførsel) stadig er "afventer betaling", bedes du kontakte vores kundeservice via e-mail eller telefon.
Tilbage til toppen

Status for min ordre "under behandling"/”processing”?
- Denne status betyder at din betaling er blevet valideret og din ordre bliver behandlet, men stadig ikke er blevet afsendt. Hvis din ordre forbliver i denne status over 2 dage, betyder det, at vi oplever leveringsproblemer fra vores leverandør og at vi afventer dine varer før vi kan sende din ordre.
Tilbage til toppen

Status for min ordre "Afsluttet", hvorfor modtager jeg ikke noget?
- Denne status betyder at ordren er blevet afsendt. Hvis du ikke har hørt noget endnu, betyder det at pakken stadig er i transit med UPS. Hvis du ønsker mere nøjagtig sporing af din ordre, bedes du kontakte vores kundeservice som vil give dig tracking nummeret for din ordre. 
Tilbage til toppen

Jeg ønsker at annullere min bestilling, hvordan?
- Hvis din ordre endnu ikke er afsendt, kan du annullere din ordre ved at kontakte os via email eller telefon. Vi vil derefter refundere din betaling, og du vil modtage en email bekræftelse på dette. Denne procedure har ingen afgift eller straf af nogen art.
- Hvis ordren allerede er sendt, kan du returnere det, hvis du anmoder herom senest 14 dage efter modtagelsen af dine varer. For at gøre dette, skal du kontakte os via e-mail (info@lyskilderdirekte.dk), eller via telefon, så vil vi forklare proceduren. Som sagt er denne procedure gratis, men omkostningerne ved at returnere lyskilderne er dog for egen regning.
Tilbage til toppen


Fragt og kundeservice:

Hvorfor er forsendelsesomkostningerne 64 DKR?
Vores porto beløber sig til omkring 64 DKR, for alle vores produkter afsendt fra Eindhoven i Holland. Vi har ingen fortjeneste på forsendelsesomkostningerne! De er høje, fordi dine produkter er hundredvis af kilometer væk før de ankommer til Danmark. Desuden omfatter denne pris også emballering af dine produkter, som kræver særlig pleje på grund af deres skrøbelighed. Vi er opmærksomme på at disse omkostninger kan synes høje, især for ordrer i små mængder, men de er gratis for ordrer over 100 Euro (ekskl. moms og miljøafgifter).
Tilbage til toppen

Hvordan finder jeg mine tidligere ordrer og fakturaer?
- Hvis du har oprettet en konto, kan du finde oplysninger om dine tidligere ordrer i menuen "Mine ordrer" under "Min konto".
- Hvis dette ikke er tilfældet, kan du altid kontakte os via e-mail (info@lyskilderdirekte.dk), eller på telefon 89880971 for at få flere oplysninger om dine tidligere ordrer, eller for at sende en kopi af fakturaen.
Tilbage til toppen

Hvad hvis mine produkter er gået itu ved ankomsten?
- Hvis du bemærker eventuelle skader under leveringen af lyskilder eller funktionsfejl under brug, kan du kontakte os via e-mail (info@lyskilderdirekte.dk), eller via telefon 89880971, så vi vil forklare proceduren og sørge for at du modtager nye eller får varerne refunderet.
Tilbage til toppen

Hvad hvis jeg har bestilt de forkerte lamper, eller de ikke var dem jeg havde brug for?
- Hvis din ordre endnu ikke er afsendt, kan du annullere din ordre ved at kontakte os via email eller telefon. Vi vil derefter refundere dine penge og du vil modtage en email bekræftigelse. Denne procedure koster ingen afgift eller omkostninger af nogen art.
- Hvis ordren allerede er sendt, kan du returnere det, hvis du anmoder herom senest 14 dage efter modtagelsen af varer. For at gøre dette, skal du kontakte os via e-mail (info@lyskilderdirekte.dk), eller via telefon 89880971, så vi vil forklare proceduren. Denne procedure er gratis, dog er omkostningerne ved at returnere lyskilderne for egen regning.
Tilbage til toppen

Hvad er jeres leveringstider?
- Leveringstiden afhænger af vores partner GLS transport, men normal leveringstid er 2-3 arbejdsdage afhængigt af din placering i Danmark. I nogle yderområder eller på nogle øer benytter UPS sig af en underleverandør, hvorfor det kan tage en dag ekstra. 
Tilbage til toppen

Hvad hvis leveringstiden forekommer mig usædvanligt langsom?
- Hvis du har modtaget en bekræftelse fra os om at pakken er sendt, men du stadig ikke har modtaget den, betyder det at UPS stadig håndterer den. 
- Hvis leveringstiden fra GLS er unormalt lang og du ønsker en mere nøjagtig sporing af din ordre, bedes du kontakte vores kundeservice som vil give dig dit tracking nummer for din ordre. 
- Hvis du har problemer med UPS eller status på din ordre indikerer en fejl, bedes du kontakte os, så vi kan hjælpe dig med at løse problemet.
Tilbage til toppen

Hvad hvis jeg lavede en fejl i den leveringsadresse, som er vist på min ordre?

- Vi kan rette denne fejl via en simpel e-mail (info@lyskilderdirekte.dk). Såfremt ordren endnu ikke er afsendt, vil vi videregive den korrekte leveringsadresse til UPS. Hvis du giver os besked efter afsendelsen af ordren, kan vi frigive oplysninger til UPS, men adresseændringen vil forsinke leveringen i mindst én arbejdsdag afhængigt af din ordre.
Tilbage til toppen

Hvad hvis de produkter som jeg modtog, ikke svarer til hvad jeg har bestilt?
- Hvis vores logistik eller lagermedarbejdere har lavet en fejl, da pakningen af din ordre fandt sted, og du bemærker en forskel mellem de produkter du har bestilt - og de produkter du har modtaget, bedes du kontakte os via e-mail (info@lyskilderdirekte.dk), eller via telefon, så vil løse problemet. 
Tilbage til toppen

Leverer I til Grønland og Færøerne?
- Nej, vi kan ikke leverer produkter til Grønland og Færørerne.
Tilbage til toppen 



Har du andre spørgsmål? - Du er velkommen til at kontakte os via e-mail på info@lyskilderdirekte.dk eller på telefon 89880971 (mandag til fredag fra 8:00 til 17:00)

loading

Vent venligst ...

Fortsætte med at handle
Til kassen